ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟

خرید تشک با کیفیت و قیمت مناسب| خرید تشک رویال اصل

ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟

ارتفاع تشک یکی از نکات مهمی است که در طول خواب باید رعایت شود. این ارتفاع سبب می ‌شود نیروی گرانش بر عضلات تاثیر نگذارد. در نتیجه فرد دچار درد های عضلانی نشود. می ‌دانید که در هنگام خواب باید نکات مهم اعم از ارتفاع بالش، نوع بالش، سفتی و یا نرمی تشک و قرار گرفتن در وضعیت صحیح رعایت شود.

یکی از این موارد نیز ارتفاع از زمین است. ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟ در ادامه به صحبت در مورد این موضوع می‌پردازیم.

بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که بدن را به مقدار مناسب از زمین فاصله دهد. در تشک ‌های معمولی، بحث ارتفاع چندان مطرح نیست. نکته ‌ای که مهم است توجه به ارتفاع تشک در تشک‌های طبی، مموری فوم، سوپر طبی، ارتوپدیک است. یعنی تشک هایی مانند تشک رویال که بیشتر برای تخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"<yoastmark

ارتفاع تشک فنری و طبی فنری چقدر باید باشد؟

در تشک ‌های فنری، یک قطر تعریف شده ‌ای وجود دارد. این ارتفاع برای جلوگیری از فشار آمدن به عضلات در طبی خواب است.

به طور کلی ارتفاع تشک فنری، باید ۲۰ سانتی متر باشد. اما در تشک ‌های طبی فنری این قطر به ۲۵ سانتی متر نیز می ‌رسد. همچنین درصد نرمی در این تشک ‌ها بهتر است بین ۳ تا ۵ درجه باشد. در این صورت بدن در حالتی مناسب به خواب می ‌رود.

 تشک نوجوان و نوزاد

تشک نوجوان طوری باید طراحی شود که فرد به راحتی روی تخت قرار گیرد. قطر تعریف شده برای تشک ‌های نوجوان نباید کمتر از ۲۰ متر باشد. در صورتی که ضخامت این تشک ‌ها کمتر از ۲۰ متر باشد، معمولا سفت تر می ‌شود. همچنین کمتر از این ارتفاع سبب فشار به ستون فقرات می ‌شود. بنابراین این مقدار ارتفاع توصیه می ‌شود.

ارتفاع تشک‌ های کودک، بسیار مهم است. در انتخاب تشک کودک باید به موارد زیادی توجه کنید. یکی از این موارد توجه به ارتفاع است. چرا که ایمنی نیز در این مورد دخیل است. تشک‌های نوزادان باید ۱۹ سانتی متر ارتفاع داشته باشد و بیشتر از این مقدار توصیه نمی‌ شود.

"<yoastmark

ارتباط نرمی تشک با ارتفاع آن

شاید برایتان این سوال پیش آید که آیا نرمی تشک با ارتفاع تشک در ارتباط است؟ در پاسخ باید بگوییم تا حد زیادی این دو مورد با یکدیگر ارتباط دارند. به صورتی که هرچه تشک ارتفاع کمتری داشته باشد، درجه نرمی تشک کمتر است. بنابراین باید بدانید، نرمی تشک با بلندی آن ارتباط دارد. بنابراین تشکی انتخاب کنید که قطر مناسبی داشته باشد.

به طور کلی در انتخاب تشک، حتما باید قطر آن را در نظر داشته باشید. متناسب با سن فرد استفاده کننده باید تشکی با قطر و درصد نرمی مناسب انتخاب کنید. برای افراد سالمند بهتر است حتما از تشک‌های طبی استفاده کنید. اما اگر کودک دارید، می‌توانید تشک فنری مناسب با قطر گفته شده یعنی ۱۹ سانتی متر خریداری کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.